Att göra saker som är roligare än det som är tråkigt

Jag fick som vanligt ett meddelande från blogg.se att mina få läsare saknar mig och tänkte att jag skulle skriva några rader. Det var två veckor sedan den tanken slog mig...
 
Nu tog jag fram datorn för att leta efter mitt gamla CV och personliga brev, men det verkade vara någon annanstans så jag bestämde mig för att göra något roligare på datorn än att fortsätta leta. Så jag skriver en rad och tittar på gamla bilder. Det går inte så superbra att söka nya jobb om man säger så. Igår somnade jag i soffan. Dagen före det...somnade jag nog nästan också i soffan. Dagen före det umgicks jag med familj och bekanta. Fast imorgon ska jag fortsätta letandet. Av CV:t alltså. Så att jag slipper uppfinna hjulet igen. I den här takten har ansökningstiden gått ut för länge sedan när jag är klar. Nåväl, något ska jag väl hitta att söka. 
 
Annars då? På jobbet fortsätter alla kollegor att vara sjuka och vikarier växer inte på träd. Vi pusslar med arbetstider och jobbar över varje vecka. Våra chefer säger att vi ska tänka positivt och att det där med att gnälla är som att gunga gungstol. Något händer, men vi tar oss ingenstans. Därför tänker jag försöka ta mig någonstans. Det var planen med CV:t. Jag har gnällt klart. Plan B är oklar dock. 
 
Idag har jag spelat teater utklädd till kanin på jobbet och sedan har jag jobbat tio timmar så hjärnan är ganska mör. Därtill har Melker haft nässelutslag och fått antihistamin och de där tio arbetstimmarna har vi avklarat både på jobbet med en sjuk kollega och på en kvällsträff med massor av läroplansmål. 
 
Nu ska jag se om jag kan hitta en sticka med dokument innan jag somnar. 
 
Igår var jag och Hedda lediga.
 
Tisdagar är en bra dag att vara ledig på.
 
 
 
 
Visa fler inlägg