Foodora, Covidneg och helg

Idag jobbar Petter hela dagen och hela kvällen. Melker visste redan på morgonen att han inte skulle hinna träffa pappa alls mer idag, men det har varit svårt för den lille mannen. Han har frågat varför pappa aldrig kommer. Han har frågat när pappa kommer. Han har tagit tag i mig och krävt att "mamma gör så att pappa kommer hem nu!" Vi har väl haft det ganska bra, men när vi bara är hemma är dagarna ganska begränsade. Särskilt när jag inte är superpigg. Vi har pysslat, målat, lekt med lego, spelat alla våra spel en miljon gånger samt sett på tok för mycket på TV. 
 
Jag träffade grannen som också varit hemma med milda förkylningssymtom i veckan. Han tyckte att det var så gött att hinna så mycket hemma. Jamen precis. Jag kan ju inte gå mer än två meter från 4-åringen och han är väl inte superpigg på att syssla med städning. Han är mer sugen på att skapa städning liksom. Jag röjer och sekunden efter fattar jag noll för då är det kaos och han har suttit fast i mig hela tiden. Hur det gått till vet ingen. Så. Nä. Mer kaos än städat. Fast lite bättre än vanligt ändå.
 
Ibland glömmer han dock av sig och försvinner iväg även om han inte har oss nära. Ett exempel på det var härom dagen när jag lagade middag och han hittade sina ansiktsfärger. Det var blått och lila både i ansiktet och över hela trägolvet i köket och vardagsrummet. 
 
Idag kom lönen och jag lyckades trolla ihop någon slags halvfabrikatlucnh till oss båda idag. Jag har inte varit på affären på evigheter av förklarliga skäl (förkyld) och har inte superfyll kyl. Jag var inte sugen på korv och makaroner till middag så jag testade något nytt för att stötta de lokala restaurangerna. Foodora. Beställde burgare på Bastard burgers. Appen sa 35 minuter. Jag tror att det tog 20 på sin höjd. Ruggigt snabba ryck! Jag fattar inte ens hur maten hann bli klar innan den var här. Sinnessjukt gott. Bättre än korv en fredagskväll. 
 
Petter jobbar som sagt ikväll. Med sitt vanliga jobb till 16-tiden och därefter börjar de inventera lagret och ska göra det tills det är klart och det ska det vara senast söndag. Han räknar med att komma hem sent ikväll och sticka iväg tidigt i morgon. Han vill bara göra bort skiten. Jag hoppas att han är klar imorgon så att vi har söndagen ledig tillsammans. Jag har varit så stillsam instängd här hemma och längtar efter en promenad. Och att kissa utan övervakning. Framför allt längtar jag efter att slippa höra frågan "när kommer pappa hem?". Jag kommer drömma mardrömmar om den snart.
 
 
 
 
 
 
Visa fler inlägg