Babblarna

I helgen åkte vi på en snabb roadtrip till Umeå för att titta på Heddas största idoler, nämligen Babblarna. Hon gick ut ganska försiktigt, men efter en stund klappade hon ivrigt i händerna och ropade "igen, igen" mellan låtarna. Vilken hit! Melker höll väl kanske inte helt med, han hade hoppats att han skulle få vara med på filmen som visas som reklam på Youtube så han fick leva med besvikelsen av detta när inga kameror syntes till. 
 
Efter föreställningen mötte vi upp Petters storasyster och hennes äldste son på Ikea för lunch och inköp av ett Bestå som jag hoppas kan göra sig fint i vår hall. Därefter blev det marsch pannkaka hem. 
 
När vi kom hem kände jag mig så efter med allt. Ingen mat hade vi hemma eftersom vi var borta söndagen och på lördagen var det så ruggigt snö/regnoväder så ingen av oss ville ut i onödan. Återvinningen höll på att ta över vårt kök och det kändes som en bomb briserat i vardagsrummet. När vi var på Melkers föräldramöte sa hans lärare att det var viktigt med läsande förebilder hemma och den här helgen tog jag det på allra största allvar och var en ordentligt läsande förebild som läste ut en bok på nästan 500 sidor mellan fredag och söndag. Eftersom jag var en läsande förebild fick Petter agera hushållets förebild och städa. Han städade på bra, men ändå såg det hemskt ut när vi kom hem. 
 
Tisdag igen. Jag och Hedda har räddat hemmet från återvinningens invasion och familjen från svält då vi handlat lite nödproviant. Jag har röjt undan lite av det som spridits ut över hemmet sedan Petters lördagsstädning och nu ska jag dricka kaffe innan jag väcker Hedda och hämtar Melker. 
 
Här skulle det infogas en bild, men blogg.se ville inte hänga med på det så det blev inte så. Tjillevippen!
 
 
 
 
Visa fler inlägg