Fläng

I helgen blir det en del fläng för mig. Igår åkte hela familjen till Umeå över dagen för att Petter skulle till kirurgen och plocka bort en sticka som kapslat in sig i handen. Han var hos läkaren i fem minuter och fick spara sin sticka i handen. Den var så inkapslad och liten att de tyckte att det var onödigt att gröta runt bland senorna i onödan. 
 
Jag och Melker passade på att hälsa på Anneli, Maja och Ellen istället. Bra mycket trevligare än att jaga barnet runt i sjukhuskorridorerna. Sedan blev det fika med kusiner och lekparkshäng i solen med hela drösen. 
 
Idag har Melker visat sig vara en fena på att filma i fotboll samt lekt ute en hel del medan mamman tvättat och städat. 
 
I morgon sticker jag och svägerskan en sväng tillbaka till Umeå då vi är bjudna på klädparty. Lite sådär fram och tillbaka. Sedan väntar en ny arbetsvecka och vi räknar ner till semestern. 
 
Nu sover Melker och Petter är ute på vift så jag tänkte passa på att skriva lite. Ni vet att jag lovat mig själv att öva varje dag? Nåväl jag övar väl i varje fall varje månad och blir förbannad över resultatet varje gång på grund av dåligt tålamod. Idag blev jag nöjd...och förstörde allt med en vattenpensel. Varför inte liksom? 
 
Här hemma inväntar vi fasadmålarväder och drömmer om en ny tvättstuga och gästtoa. Tills vidare spånar vi på att få upp tv:n på väggen och bygga en öppen tv-bänk. Det börjar kännas hemtrevligt där nere nu. Det är trevligt. 
 
Den här gossen är stolt som en fura över att han kan sitta på en riktig gunga nu. Han har blivit så stor på sistone. Kan allt själv och klarar det mesta. 
 
 
Visa fler inlägg