Osjuka och en ny kusin

Sist jag skrev något här torkade jag kräks. Dagen efter det kräktes jag också. Dagen därefter hostade Melker så mycket att vi beslutade oss för att åka till akuten. Det var feber som stegrade och så hostan och någon av oss vabade hela den veckan. 

Sedan fick Melker en cykelkärra i tidig födelsedagspresent av släkten och vi har cyklat en del. Utöver cyklandet har vi varit ute och hjälpt våren på traven genom att skotta snö. 

I söndags kom en alldeles färsk kusin till världen och idag efter lunch bestämde vi oss för en blixtvisit till Umeå. Svisch, svosch och nu är vi hemma och jag har ägnat den senaste timmen åt att söva min son genom att läsa böcker. Nu sover sparven och jag ska gå ner och avnjuta ett glas vin och ev bygga en säng till Melker. Sov gott, gott folk! 

Visa fler inlägg