Kalas och sommar

Igår kom sommarvärmen och vi passade på att äta utomhus i parken. Det var så himla välbehövligt för hela familjen. Hedda fick inviga cykelkärran bakom cykeln medan resten cyklade.

Morgonen började med att jag och Melker hämtade heliumballonger som jag tidigare beställt på Partaj. Han cyklade dit, men var så rädd om ballongerna att han var tvungen att gå och hålla i snörena hela vägen hem. Jag fick bära tyngderna och dra hans cykel. För säkerhets skull. 

Sedan åkte vi för att handla inför dagens kompiskalas. Det gick bra ända tills vi skulle betala och Melker gick rakt in i kundvagnen och gjorde illa tanden (kanske slog den lite lös). Sedan var dagen helt förstörd. Vi försökte rädda den med glass på Stigs, men han kunde visst inte äta med sked utan endast med sitt pekfinger så glassen blev flytande och därefter gick vi hem. "Glass på Stigs var en dålig idé" muttrar gossen bittert. 

Jag trodde att mat i parken skulle bli en lika dålig idé, men till min förvåning vräkte han i sig maten och var gladare än någonsin. 

Idag var det kalas. Med Mariotema. Vi köpte färdigt fika och pimpade med diverse småsaker så att det blev riktigt fint. Petter försökte sig på att göra tårta och trots alla svordomar om för små marsipanlock blev den riktigt god. Vi jobbade hela dagen med städ och pimpning och däremellan ramlar Hedda och får en gigantisk bula i pannan. Kalaset verkade vara lyckat och en lång och skön helg har kommit till sitt slut. Äntligen kan vi släppa både kalas och Pitestök och fokusera på nästa projekt. Vi ska på bröllop om två veckor och båda två behöver kläder och skor. En bröllopspresent och ett handskrivet kort behövs också. Och så har jag lovat bruden att skriva ca 80 stycken placeringskort. Tjillevippen. 

Värme och sol. Livet börjar om efter vinterdvalan. Ah. 


Visa fler inlägg