Lata dagar och duktigheter

Nu har vi snart haft en av våra två gemensamma semesterveckor. Min sista vecka med barnen var helt tvärtom motför den första. Första veckan körde jag runt och hittade på massor, sedan blev det lite färre utflykter för varje vecka och under den sista veckan orkade jag mig knappt utanför dörren. Den här veckan har vi försökt balansera litegrann. Mycket hemmavid och små mysiga utflykter när vädret tillåtit.
 
Igår körde Petter och Melker gokart. Det var första gången för Melker och de körde en dubbelkart så Petter kunde gasa och bromsa. Melker blev verkligen inte mätt och det är väl ungefär det enda han vill hitta på utöver sitt tv-spel om han får önska. På kvällen gick jag och han på bio och skrattade åt Minionerna. Mysigt med Melkertid och så oerhört enkelt det är att sticka iväg bara med honom.
 
Idag åkte vi och bowlade. Jag lyckades för det mesta rätt dåligt och kastade i rännan flertalet gånger och när jag precis gett upp fick jag till tre stycken strike på rad och hamnade därmed bara tre poäng efter Petter. Rätt nöjd med den insatsen ändå.
 
I söndags stod vi på gårdsloppis i Kåge och sålde för hela 95 kronor. Därefter lämnade vi resten till second hand och även om vi inte hunnit rensa ut speciellt mycket så har vi mindre röriga köksskåp i varje fall. Jag passade även på att rensa skafferiet och nu ser man vad som finns där inne. Nästa projekt är att rensa ut barnkläder till en klädbytardag jag anmält mig till i september.
 
Petter rev halva vår altan i måndags. Vi är inte kända för att vara snabba med vår renovering, men som det ser ut just nu så borde han hinna bygga klart den delen innan semestern är slut om bara byggaffären får in mer virke. Det var nämligen slut när han handlade. Håll gärna en tumme för detta, jag vill helst inte behöva ha den halvbyggd över vintern. Helst önskar jag att den är klar i helgen så vi kan göra annat än att bygga vår sista lediga vecka.
 
Hedda har börjat krypa som smått i veckan och det är skönt att hon själv kan förflytta sig en bit. Hon har däremot börjat springa ett maraton i spjälsängen varje kväll så läggningen kan ta evigheter. Igår sprang hon runt i drygt en och en halv timme. Hennes läggningar har verkligen varit så mysiga fram till dess att hon lärde sig ställa sig upp så det känns lite tråkigt, men å andra sidan är det ju kul att hon är så nöjd med sin nya lärdom. Hon har även lärt sig ryta som ett lejon. Ett pyttelitet gulligt lejon visserligen, men ändå ett lejon.
 
I övrigt har vi suttit i soffan och avnjutit goda snacks varje kväll. Jag är så himla nöjd med soffan. Vi har sett Virgin river eller någon film och det har varit skönt att bara njuta av kvällarna (med några avbrott av Hedda som vaknar ett par gånger om kvällarna).
 
 
Visa fler inlägg