Gyminstruktion

Jag tyckte att det skulle vara toppen att gå på kommunens gratisgym tills vidare. För att få gå dit var man tvungen att gå en gymintroduktion av maskinerna. Jag var på den i tisdags och det gick väl bra. Hon visade snabbt alla maskinerna och jag stod som en hösäck bredvid och nickade och hummade som sig bör för att visa att man lyssnar.

När vi skiljdes åt sa hon: Ta det lugnt nu för jag ser att...och så pekade hon mot min mage.

Jag som är så långt ifrån gravid som det någonsin går att bli började generat skaka på huvudet och visa att det var börs och mobil och annat som i den jackan ligger precis fram på magen. Jag skyllde på den och insåg sedan att hon ju för det mesta sett mig utan jackan.

Hon ursäktade sig och sa att det såg ut precis som en riktig gravidmage.

Vi tackar och bockar och inser att den där gymintroduktionen kan behövas...
Visa fler inlägg