Barnmorskebesök återigen

Idag var det dags för efterkontroll hos min barnmorska. Sist jag var hos barnmorskan hade jag högt blodtryck, lyssnade på pyrets hjärta och så meddelade hon att tappen var mjuk och redo för bebis ankomst. Då handlade hela livet om Golfrid och hens mående.
 
Idag handlade besöket om Melkers banande ut i världen via mina nedre regioner och huruvida jag repat mig efter det. Stygn, livmoder och annat såg bra ut, men ärren är fortfarande färska och kommer att slätas ut mer med tiden. Blodtrycket såg också bra ut igen. Knipet fungerade bra. Avslaget är nog kanske borta och om det hållit sig borta till helgen ska vi nog fira med att dra till svärmors badkar och bada hela familjen. Om två veckor tyckte barnmorskan att det var fritt fram att träna. 
 
Just nu är Petter och Melker ute på promenad och jag ska ta itu med lite bilder. Rensa ut onödiga rawfiler så att datorn inte överbelastas. Jag är egentligen sjukt trött, men jag har tid med det punkt nu så det är lika bra att få det gjort. All övrig tid har jag händerna fulla med bebis. 
 
Det går verkligen upp och ner i humöret nu. I måndags var jag helt off i mitt föräldraskap. Det enda jag ville var att dra iväg på roadtrip. Till Norge eller Gotland. Eller någon annan del av Sverige för all del. Allra helst till Island såklart. Barnet skrek och jag var helt utmattad i hjärnan och kroppen (ljumskar och ländrygg) värkte. I tisdags, dvs. igår var barnet och jag sams och vi hade en jättemysig dag. Mitt på dagen låg vi i soffan och han borrade sin näsa mot min och somnade, varpå även jag somnade. I natt sov han jätteoroligt och har varit orolig under dagen. Gnällig och svår att få att sova. Skrikig på eftermiddagen. Jag kan inte låta bli att tycka att det är jätteskönt att de är borta. Kanske är det huvudvärkens fel. 
 
Solen skiner i varje fall. Snart är det helg. Snart läggdags och jag hoppas den lille mannen sover bättre inatt. 
 
 
Visa fler inlägg