Braket

I morse sken solen och eftersom katten sitter instängd ensam om dagarna igen så bestämde jag mig för att dra upp persiennerna innan jag cyklade iväg till jobbet så att hon har något att glo på. Pang sa det och plötsligt så låg träskrotet på fönsterbrädan. Jag tackar min lyckliga stjärna att det inte var fönsterrutan som låg där i tusen bitar och cyklade till jobbet.


 

I vår lägenhet som har en hyra på nästan sextusen riksdaler ingår det inte persienner. Mycket märkligt kan man tycka, särskilt när vi har full insyn hit in. Det tyckte nog de som bodde här före oss också för de köpte egna träpersienner som de sedan sålde vidare till oss. Därför tänkte jag att det helt och håller var mitt ansvar att hänga upp fanskapet igen och det kan ju inte vara så svårt.

 

Men...

 

 

Det saknas visst en bit av väggen där...

 

 

 

Persiennen var dock av ett riktigt bra material för den höll. Väggen var det sämre med. Grattis till den som flyttar in efter oss och får två hyreshöjningar under året och dessutom fönsterkarmar som inte håller.

 

Visa fler inlägg