2015

Beskriv året med tre ord.

Vyvidgande, tröttsamt och omvälvande.
 
Gjorde du något som du aldrig gjort förut?
 
Reste till Prag och senare på första charterresan till Kanarieöarna. Åkte helikopter. Blev gravid och allt som tillhör den biten. Målade om hemma. Såg Mia Skäringer live.
 
Vilka ser du som de största händelserna under året?
 
Prag, helikopter, pluset på stickan och ultraljudet.
 
Har du blivit bättre på något?
 
Eh, kanske möjligtvis på att inte ta så hårt på måsten och borden. Lathet och trötthet är inte så illa ibland. Annars vet jag inte. Igår kväll satt jag förvisso hela kvällen och försökte virka en ugglevinge och jag måste säga att jag helt klart blev bättre på det jag gjorde under de timmar jag höll på med samma lilla vinge. 
 
 Vad var extra dåligt med året?
 
Tröttheten, den döda katten, missfallet, sa jag tröttheten? Den där tröttheten som gjort mig så ofantligt lat och oproduktiv. Fotoinspirationens frånvaro. 
 
Vad var extra bra?
 
Det har i stort varit ett väldigt bra år. Jag gick in med inställningen att det skulle bli mitt bästa år någonsin, om jag så skulle behöva hjälp att komma igen efter 2014 som var så himla psykiskt påfrestande. Den inställningen har gjort mig ekonomiskt mycket fattigare, men upplevelsemässigt så himla mycket rikare. Kosta vad det kosta vill, bara jag får göra det jag vill för detta år ska bli bra har varit tanken! Midnattsloppet var också grymt häftigt, att springa hyfsat otränad och ändå hamna så nära löptidsmålet som jag haft sedan tidigare. Har fått se två av mina närmaste vänner gifta sig med sina fina män. Jag har varit på dop, välkomstfest och ytterligare ett bröllop. Har varit ut till havet ett par gånger och även upp på Skuleberget. Jobbet. Alltså de där fina, underbara ungarna som vi haft i år och deras föräldrar. Finaste barngruppen ever! Det är första gången på länge som jag börjat tänka att det här nog är rätt jobb trots allt. Sedan toppades året med att min underbare karl äntligen ångrade sig angående familj. 
 
 Och så slutligen; dina planer inför 2016?
 
Winnerbäck kommer till Schtaan.
Föda barn och vara mammaledig.
Rensa ur lägenheten. 
Glo på hus. 
Ta det lugnt och inte stressa upp sig över småsaker.
Få upp ett fotoil igen. 
Virka och pyssla.
 
 
 
 
Visa fler inlägg