Fotbollsskola

Melker har som sagt längtat efter fotbollsskolan ett tag och har berättat att han längtar till fotbollsskolan för då ska han stå i mål hela tiden. Well. Han har ju inte varit speciellt intresserad av fotboll och har vägrat att gå med sina kompisar tidigare, han älskar heller inte direkt att leka fartfyllda lekar. Jag har med andra ord förberett mig själv för ett peppande tal inför den här veckan. Jag har varit förberedd på att han stenvägrar att gå dit. 
 
Första dagen var han jättenöjd. Han som är så otroligt liten i maten hade slukat nästan hela sin matsäck och åt en ordentlig middag. Han var nöjd och längtade tillbaka. Igår var han fortfarande taggad. Idag var han mindre taggad, men ändå villig att gå. Stora framsteg med andra ord. 
 
Det är ju hett som tusan nu, men grabbarna kämpar på med fotbollen. Igår var det varmast i landet just här och då förlorade vi både ventilation och vatten mitt på dagen på mitt jobb. Äsch, vem behöver syre och vatten när det är över 40 grader ute i solen? 
 
Hedda sover och Mecke är på fotbollen. Jag ska dricka kaffe och andas lite innan jag sticker iväg och vallar de fem fotbollsgossarna från fotbollen till fritids. Jag är så himla nervös även om jag följde dem hem igår också (och det såklart gick jättebra). Det är så läskigt att ha ansvar för dem när man cyklar i trafik. Även om jag vet att alla grabbarna är ute och cyklar runt utan sina föräldrar blir det ju otäckt när jag har ansvaret. De jobbar ju lite olika fort också. Någon är supersnabb medan min egen är av det långsammare slaget så det är bara att ha så god koll som det går. 
 
Jag är ledig idag. Jag jobbade en fredag när jag egentligen var ledig och då tar jag igen den dagen. Jag tyckte det var en bra idé att lägga den dagen när det är fotbollsskola så att det blir mindre svårt att lösa veckan. Nu har jag gjort det jag kan och hoppas att någon annan (flera har sagt att de kan, vi vet bara inte riktigt hundra procent hur) har möjlighet att lösa resten av veckan då jag jobbar längre dagar resten av veckan. 
 
 
 
Visa fler inlägg