Upp på ett berg

Igår när Hedda sov sin mitt-på-dagen-lur fick jag ett plötsligt infall av shoppingsug och gav mig iväg i regnet för att shoppa något till mig själv. Det är nog första gången på flera år som jag for på stan för att skaffa kläder till mig själv och inte till barnen. Det var i varje fall absolut första gången jag var på stan och inte ens blev lite sugen på att titta på barnkläder. Jag provade en hel drös med kläder och kom hem utan. Ja alltså utan nya kläder, jag hade fortfarande på mig de kläder jag gick iväg med såklart. Det var ju typiskt att detta plötsliga sug som uppkommit från ingenstans skulle få dala så snabbt. 
 
Melker har varit förkyld under veckan så vi har varit hemma mest hela helgen. Idag har vi ägnat oss åt diverse utomhusaktiviteter då vädret varit helt fantastiskt. Till middagen tog vi med lite korv i termos och bröd i påse till barnen och baguette med färdig röra till oss vuxna och åkte upp på Vitberget för att äta middag och plocka blåbär. Så skönt att komma ut.
 
Hedda går konstant nu. Runt i cirklar. Stannar aldrig. Lilla gullvivan. 
 
När shoppingrundan slutade med en fortsatt torftig garderob kom ett annat sug igång. Måla-om-i-sovrumssuget. Vi kan väl alla hålla tummarna för att det håller i sig. Ny färg i sovrummet vore inte alls tokigt. 
 
 
 
 
 
Visa fler inlägg