Åska både här och där

Idag har det åskat både på förmiddagen och på kvällen. Vi hade precis badat lilleman när strömmen gick. Medan strömmen höll sig borta passade jag på att skriva klart förlossningsberättelsen, men jag kunde inte få in den ordentligt på bloggen så jag skriver en vanlig rad istället. 
 
Det har alltså åskat. Både ute och inne hos oss. Den lille herren i huset har varit på dåligt humör igen idag. Inte vansinnigt dåligt, men grundsur. Nu såg vi att han var röd under pungen så vi har köpt puder att torka upp området med och så hoppas vi att det är därför han varit ledsen och butter. Han har ju vattenbråck så pungen är väldigt stor och läkaren sa att han kan få rodnad av friktionen hud mot hud om det är fuktigt. 
 
Nu sover han sedan ett tag och jag ska hoppa ner i sängen jag med. Jag hoppas att han sover gott länge. Han har börjat sova sämre ett tag nu, korta stunder och särskilt mellan fyra och fem då han gjort till vana att vakna tre jäkla gånger. 
 
Jag drömmer i smyg om en del saker.
1. Att han ska börja sova hela nätter eller i varje fall klara sig med en matning där i mitten någonstans.
2. Att han ska bli stadig i huvudet snart
3. En riktigt rejäl massage
4. Pengar, mycket pengar så att vi kan köpa oss vårt drömhus
5: För tillfället att han är gladare i morgon
 
Och så längtar jag till på fredag då Petter har semester. 
 
Häromdan gjorde jag en liten ministudio hemma och tyckte bilderna blev skit. Sedan insåg jag att några inte blev så tokiga ändå...
 
 
 
Visa fler inlägg