Vårfoto

Igår hade jag en aktiv dag med barnmorskebesök, bibliotekshäng, stadsvandring och lunch med en tjej från föräldragruppen och så promenaderna hem och från alltihop. När jag gick hem från stan sken solen och det var så himla vackert att jag frågade Pettern om han ville med ut på fotoexpedition på Rovön som på den gamla goda tiden. På kvällen hade det mulnat på, men det var trevligt ändå. Jag älskar de här vårfärgerna på foton även om jag hatar beige i vanliga fall. 
 
Idag har jag bråkat, bråkat och bråkat för att få in dem i någon dator. Nu är jag klar! 
 
Annars var enda planen idag att inte föda barn. Petter har samåkt ill jobbet som ligger ett par mil utanför stan så jag fick lova att inte föda barn just idag. Det har gått väldigt bra. Jag har bråkat med dator och sovit hela dagen. Ungefär. Ändå är jag så himla trött nu igen att jag funderar på att sova en sväng till. Och inga känningar än så länge.
 
Barnmorskebesöket igår gick bättre än sist. Det var extrainsatt på grund av blodtrycket, men det blev inga vidare åtgärder. Det var aningens (mycket mycket mycket lite lägre) lägre än sist, men fortfarande på gränsen för högt. Inga spår av protein i urinen och eftersom jag mår rätt bra i övrigt avvaktar vi. Bebishjärtat pickade på fint. 
 
Nu är det helg. Jag känner mig så trött och omotiverad till alla helgaktiviteter just nu, men det är la skönt att ha karln hemma ändå. Nu ska jag hoppa ner i soffan och slumra den sista lilla stunden innan karln kommer hem.
 
/Preggot som fortfarande går runt i pyjamas
 
 
 
 
Visa fler inlägg