Vecka 39

50 cm och drygt tre kilo beräknas den lille skorven att vara. Tånaglarna ska vara så pass långa att de täcker hela tåspetsen. Ibland känns det nästan som att den använder sig av sina tånaglar där inne i magen eller i varje fall som att den nyper mig på insidan av magen. Det är alltså en riktig bebis där inne. Det är så svårt att greppa.

Jag var hos barnmorskan i morse och det var min sista inbokade tid före beräknad förlossning. Nästa tid är inbokad två dagar efter BF och sedan är det ett läkarbesök när jag "gått över" cirka nio dagar för att se att barnet mår bra. Det hann jag aldrig till när jag väntade Melker och jag hoppas att bebis är här innan dess även denna gång. 

Blodtrycket var helt ok, hjärtljuden låg på 144 slag i minuten och SFmåttet var 1 cm större än när jag väntade Melker, men fortfarande normalt. Jag väger sex kilo mer än när Melker precis skulle födas och är ofta väldigt svullen om fötterna. 

Jag har varit så otroligt less på att vara gravid fram till idag. Idag känns det ganska gött ändå. Är inte alls sugen på förlossningsstart just nu.  

Jag har ont när jag suttit ner och har en startsträcka på några minuter. Bebis har varit igång mycket både igår och idag. Inga känningar i övrigt. Fast har fått höra att magen minsann har sjunkit.

I morgon ska Melker dra ut en tand och därför ska han få lugnande medicin och får inte anstränga sig därefter. Hela dagen ska han vila. Därför önskar vi att bebis väntar tills det är klart. Till helgen vore rimligt. 

Nu sitter jag i ett hörn på bowlinghallen och väntar på att grabbarna ska bowla klart. Ska nog åka strax.  


Visa fler inlägg