Mörklagt

Hedda som tidigare sovit helt lagom länge på morgonen har börjat vakna vid fem. De senaste morgnarna har klockan stått på 4-nånting när det är dags att vakna. Tidigare kunde man ta upp henne till min säng och så sov vi en timme till, men nu är hon superpigg. 

I helgen köpte vi en mörkläggningsgardin och idag kom den upp. Nu är det mörkt och mysigt i sovrummet. Hoppas hoppas hoppas att det är ljuset som gör henne vaken på morgonen och att detta hjälper. Försöka duger. 

Jag försökte amma morgon och kväll, men den lilla damen tyckte att det blev klent med tryck och blev bara arg när jag försökte amma så nu är amningen över. Ganska skönt, men det är sorgligt också. 

Snart har jag jobbat en månad. Det går bra. Jag är inte lika stressad som på gamla jobbet så jag är inte lika knäckt när jag kommer hem. Det känns bra. Jag har ingen jobbångest inför en ny arbetsdag och dagarna rullar på. Nu ska jag däremot sova. 


Visa fler inlägg