Bloggpaus? Bloggstopp? Blogga mycket sällan?

Idag är sista dagen på några månader som jag kommer ha wifi. Vi sa upp det här i lägenheten eftersom vi hade hoppats på att få flytta innan november var slut och vi ville spara lite slantar. I kedjehuset har vi inte internet förrän Skelleftekraft har tid att dra in det åt oss och det hade de inte före nyår så vi räknar väl med att vara utan i tre-fyra månader. Appen i mobilen drar enorma mängder surf, men det kan ju hända att jag behöver ventilera mig ibland ändå. Jag tror dock att pappersdagboken får duga. Det finns ändå så lite tid att blogga på med den lille arge farbrorn som aldrig sover.

Inatt förde jag sömndagbok för att se hur många gånger jag springer omkring och tröstar ledset barn per natt. Hela sexton gånger mellan 18.40 och 5.23 kom jag upp till. De säger ju att det inte brukar vara så många gånger som det känns som, men uppenbarligen är det precis så som jag tror.

Jag kontaktade även amningsmottagningen för skrikamningen, men fick inte något gott råd som jag inte redan provat.

I helgen var jag på välbehövliga trevligheter i Umeå. Barnet sov sådär och jag somnade visst med linser och märkte inte det förrän två timmar efter att jag vaknat. Så kan det gå med fyra timmars sömn med två gallskriksavbrott i mitten.

Nåväl. Ses kanske framöver. Om inte så ses vi väl när internet är igång igen och då har jag antagligen gått tillbaka till arbetet igen och den lille är större och förhoppningsvis inte lika frustrerad och less på sin bebistillvaro. Spännande tider. Ta hand om er!
Visa fler inlägg