Sista mars

I lördags steg jag upp tidigt för att tvätta och hörde pippifåglarna yla nere vid älven så jag tänkte att det kunde vara lämpligt att ta sig en närmare fototitt på fågelfäna. Svanarna eller vad det nu är för fåglar. Då hände två intressanta saker. Två av fåglarna spände ögonen i mig och skrek för fulla muggar innan de hastigt lämnade mig där vid ävlskanten. De övriga tryckte ner sina långa vackra halsar under vattenytan och visade arslet. Jag suckade och gick hem igen.
 
Idag har jag en sjukdag och är hemma från jobbet. Jag är nästan chockad för jag är ju nästan aldrig sjuk. Jag har haft halstrubbel i ett par dagar och nu verkar det ha satt sig på öronen. Jag känner mig inte speciellt sjuk om man bortser från att halsen känns lite stickig, ett lätt tryck över huvudet och att alla ljud ekar i skallen. Det var det sistnämnda som fick mig att sjukskriva mig. Det känns inte lämpligt att vara bland sjutton inte jättetysta barn när alla ljud ekar i huvudet. Antagligen hade jag gått hem med huvudvärk efter en halvtimme. Time för nedvarvning. Det har varit en galen tid på jobbet och jag tror att det var dags att varva ner ändå. Klok skalle, obehaglig men klok.
 
 
 
 
 
Visa fler inlägg