Burnball

Idag har vi haft brännbollsturnering på skolan. Jag har alltid hatat brännboll och lyckades skolka bort det under hela gymnasietiden, men idag var det inte läge att skolka. Vi gick ut med vinst och efter lunch spelade vi mot lärarna och då var adrenalinet i full gas. Alltså jääästarns vad det spritt och spratt i mina ben under matchen. Vi vann såklart inte då de hade en forna basebollspelare i laget, men vi blev då fan inte krossade heller. (Förlust med 5 ynka poäng) Sedan förlorade vi resten av matcherna med en poäng. Jag som alltid hatat brännboll var överraskad över hur jäkla kul det var att spela och jag inser att det hänt mycket med mig i år!

Mellan matcherna körde vi burträskbingo och tack vare detta så lyckades vi komma tvåa i turneringen och spöade därmed lärarlaget som kom trea och som ändå vunnit alla brännbollsmatcherna! HA!

I morgon hämtar vi våra intyg. Jag håller tummarna för en fortsättningskurs i framtiden för detta äger! Ps. de har få sökande inför hösten så sök för fan! Även om många lärare som vi haft i år försvinner så kan det bli minst lika bra som för oss (även om jag tvivlar;)

Katten biter mig under tårna. Vad är det frågan om? Hon verkar vara sugen på ostkrokar! Tror jag ska ge henne lite uppmärksamhet...
Visa fler inlägg