Bebis 14 dagar

Idag blir bebisen två veckor gammal och det är så himla skönt att förlossningen är avklarad och att vi lagt lite distans ifrån den. Det betyder att vi börjat lära känna den lilla allt mer. Det betyder även att jag är mer rörlig efter snittet. 

Det är också så skönt att inte vara gravid längre. Jag har haft ont efter snittet och varit ganska orörlig, men jag var minst lika orörlig och hade nästan lika ont fast på ett annat vis när jag var gravid. Och de där fyrkantiga fötterna. De är äntligen borta och jag kan äntligen använda andra skor än foppatofflor. De var visserligen väldigt praktiska när vattnet gick och gick och gick och vi skulle ta oss till förlossningen, men de är ju inte bästa promenadskorna. Att huvudet inte pressar neråt hela tiden är ljuvligt. 

Lillan fick besök från BVC i tisdags och hade då gått upp drygt 500 gram sedan förra tisdagen så mjölken verkar mätta bra. Hon har sovit otroligt bra och härom natten sov hon från 23tiden till klockan sju när jag väckte henne pga väldigt varmt och jag tänkte att vätska kunde vara fint. Sedan somnade hon om och sov några timmar till. Inatt däremot har hon varit rätt stökig. Hon skrek inte, men låg och morrade i flera timmar så nu vänder kanske de sköna nätterna. 

Hon är alltmer vaken, men än så länge är hon på ganska gott humör. Jag sitter och håller tummarna för att vi slipper kolik denna gång och det är väl ungefär nu det kommer visa sig. 

När jag påbörjade detta inlägg sov resten av familjen. Nu är alla vakna. På återseende. 


Visa fler inlägg