Vecka 34

42 cm och 2.18 kg beräknas den lille knodden där inne att vara. Jag har börjat gå in i saker med magen alternativt slå igen diverse dörrar mot den t.ex. när jag stänger diskmaskinen. Det är som om jag inte riktigt fattat att den står ut så pass mycket som den börjar göra. 

Jag har sovit ganska gott flera nätter i rad nu, men jag är så trött på dagarna ändå. Inatt vaknade jag och var kissnödig, men jag klarade mig från att gå upp. Jag vet inte om det är den svindyra gravidkudden som gör susen eller om det är en fas just nu. 

Jag börjar känna mig klumpig nu. Vill inte heller ta några längre promenader då jag dels blir kissnödig fort och dels ilar det med jämna mellanrum. Halsbränna kommer och går. Rörelser känns både rakt ner och ut på höger sida. Det gör ont där bak på höger sida och det är svårt att sätta sig upp. Med Melker var jag så nöjd med att vara gravid, nu vill jag bara ha bebisen här. 

Nu börjar det mesta vara förberett för bebisen. Vagnen är komplett sedan igår då mjukliften kom på posten. Vaggan ska skruvas ihop och BBväskan packas, men det ska vi väl hinna. Jag har möblerat om på övervåningen och fyllt vårt gästrum med barnprylar så att det ska vara enkelt att hitta när vi behöver saker. 




Visa fler inlägg