Midsommarhelgen

I år tog vädret fel på dag och gav oss fint väder på midsommarafton och ruggigt midsommardagväder. 
 
Midsommarafton blev en trevlig dag full med aktiviteter. Vi började i en lekpark, drog vidare mot Kåge för grillmiddag med vänner och avslutade hos Petters lillasyster för övernattning. Melker verkade tycka att dagen var mycket lyckad.
 
Midsommardagen började med sovmorgon till 8.30. Jag hade ont i huvudet hela dagen, men vi tog oss en lunch i Kåge hamncafé. Melker verkar ha släppt på någon slags matångest efter förskolelovet och har ätit som en häst och en ko tillsammans sedan vi fick sommarlov. Nu äter han helt plötsligt allt möjligt igen. Så himla skönt. 
 
På eftermiddagen kröp jag och Melker ihop tillsammans i soffan och sov en stund och när vi vaknade hade Petter städat nedervåningen. 
 
Igår blev det en sen tupplur för Melker som resulterade i en väldigt sen nattning. Den sena nattningen resulterade i att han sov till 9.45 i morse. 9.45!!!!! Otruligt nog var jag på jobbet när detta skedde. 
 
Jag jobbar och vi har det ganska lugnt på jobbet. Vi städar och tvättar allt i vår väg, men i övrigt hinner vi även ta utflykter med barnen. Förra veckan tyckte jag att jag kunde jobba några veckor till, men idag har jag verkligen känt mig mätt på andras barn. Riktigt mätt. Tre dagar kvar att jobba nu och jag planerar sommarens semestertripp till inlandet för fullt. Hej och hå. 
Visa fler inlägg