God morgon

För en god morgon är just vad detta är. Klockan är åtta och vår morgonpigge kille sover än! Jag vaknade av mig själv (inte av ett panikskrik) strax efter sex, låg kvar och drog mig en stund innan jag steg upp och klädde på mig (utan att någon skrek medan jag klädde mig). Jag tog en kopp kaffe och en filtallrik och satte mig i soffan. Jag tvättade upp mig lite, borstade tänderna och vek tvätt. Jag sminkade mig lite lätt eftersom jag lovat att komma till jobbet och vara med på gruppfotot. Klockan 8.00 insåg jag att det inte var rimligt att hinna till jobbet innan 8.30. Dags att bara varva ner.

Klockan är 8.15 och han sover än. Otroligt! Jag håller varje tumme jag har att han kan fortsätta med detta i några dagar.

Igår var han på förskolan för första gången på två veckor och det hade gått ganska bra. Skön känsla.

Nu ska jag slänga mig i soffan en stund innan han vaknar. Ha en fin dag!
Visa fler inlägg