Varmt, kallt och allt däremellan

I helgen har det varit toppenväder och hunnit bli bortskämd med värme. Idag har värmen försvunnit helt och det har varit knappt sex grader varmt. I morse när jag cyklade till jobbet efter en ca fyra timmar lång natt på grund av insomningssvårigheter och en son som tyckte det var trevligt att vakna klockan fyra så regnade det. När jag skulle cykla hem regnade det. Däremellan var det svinkallt och högljutt i vanlig ordning. Vi är många som skulle må gott av en skön semester. 
 
Melker har fyllt tre år och firades av tjocka släkten under vårens hittills soligaste dag. Han hade beställt en grön McQueentårta och vi höll andan när vi öppnade kartongen och såg att vi fått en röd McQueentårta, men huvudpersonen själv jublade av lycka och tryckte två bitar av bara farten. I veckan har han gapat stort hos tandläkaren och mätt in sig på 95.5 cm på treårskontroll och fått två ödlor som tack för besväret. 
 
Under de två veckor som gått sedan han var sjuk har han kommit på att om man är på förskolan ska man varken prata, gå eller äta och förskolan tycker inte att det är ett önskvärt beteende. Vi har även fått veta att hans favoritpedagog ska sluta (och börja med min toppenkollega som slutat hos oss) och att i princip hela arbetslaget byts ut till hösten och jag blir orolig för hösten redan nu. Han har sagt att han vill ha en annan förskola och vill inte gå dit på morgonen och jag som inte ens vill att han ska vistas i förskoleverksamhet(på grund av erfarenheten över det kaos det innebär) överhuvudtaget har en stor spricka i hjärtat över att jag inte kan vara hemma en dag i veckan till hösten. Nu ska vi kluhur vi kan hjälpa honom och det ska även en specialpedagog på förskolan. 
 
Idag har vi återlämnat upphittade nycklar till polisen, spelat fotboll med basketboll, haft mysmiddag på café och bara myst. Jag har somnat en halvtimme varje läggning i veckan och har inte kunnat somna på kvällen så jag ligger lite back i hjärnan. Nu väntar en välkommen tredagarshelg och därefter en lika välkommen löning. 
 
 
Visa fler inlägg