Uppdatering september

Det verkar som att någon slags månadsdagbok har blivit vardag för den här bloggen de senaste åren. Så vad har hänt sedan sist?
 
- Jag trodde verkligen på oss när det gällde sovrumsprojektet. Vi var taggade, vi rev tapet som galningar och målade halva rummet kvickt som vesslor, men sedan tog det tvärstopp. Nu har vi två målade väggar, en nedriven och spacklad vägg och en vägg med gammal tapet. Fast vi har en ny lampa i varje fall. Målet var att hitta en lampa som båda gillade och som dolde de gamla hålen i taket eftersom vi inte orkar fixa taket. Vi misslyckades med det sistnämnda och vet inte hur vi ska lösa det riktigt, men oavsett hålen i taket så blev det bättre än sladdhärvan som hängde där innan. 
 
- Min avdelning blev ansvariga för en after work nästa vecka. På grund av sjukdom och allmänt ointresse så försöker jag styra den skutan nu. Jag lyckas dåligt. Maten är inte bokad. Ingen anmälan till festen och ingen tid är anslagen. Kan vi alla hålla tummarna för att jag får svar från firman alternativt att jag lyckas ringa upp under morgondagen?!
 
- Jag köpte cykel via jobbet. Min förra cykel var bra, men det var mycket som störde mig. Att allt bara ramlade av den var en sak. Lampor var en annan. Baklyse fick inte plats så den fäste jag på ryggsäcken. Framlyset var avtagbart och hade antingen slut batteri eller låg kvar hemma. På min nya cykel är all belysning fast och den startar av sig själv i mörker. Hur nöjd? Jag har haft två Crescent tidigare och har varit väldigt missnöjd, men jag är glad att jag gav dem en tredje chans. Det verkar vara elcykel som krävs för en välfungerande Crescent. Den går som en klocka även om jag misstänker att något är löst då det rasslar i guppen. För två veckor sedan gjorde jag en flygtur med cykeln och fastän det sprutade blod från arm, ben och rumpa var det första jag tänkte på att cykeln kanske inte skulle klara fallet. Jag leasar den ju liksom. 
 
- Jobbet i nya bygget rullar på. Vi har haft hög personalfrånvaro och en egen huselektriker som smygit runt och pillat i elen överallt så nu börjar lampor fungera. Avloppen lever däremot sitt eget lilla liv. Idag började det bubbla i toaletterna och när jag gick hem flöt en ensam liten bajskorv runt i en vattenfylld toa. Vi saknar mycket möbler och en del av husets inredning är inte komplett, men utegården börjar ta form. I veckan har ett gäng tappra killar och tjejer rullat ut gräsmattor på den delen av gården som snart ska öppnas och vi har fått de flesta västar till barnen. Vi lever i en skön kaosbubbla just nu, men snart kan vi inte längre skylla på den utan borde ta tag i vårt pedagogiska uppdrag. 
 
- Nästa vecka börjar Hedda förskola. Jag tror att hon kommer tycka att det blir kul, men urk. Vardag. På riktigt. 
 
- Idag åkte vi till badhuset. Första gången för Hedda, första gången på flera år för Melker. Hedda tyckte att det var helt ok medan Melker var eld och lågor. 
 
- Hedda har lyckats slarva bort en fjärrkontroll till TV:n. Helt magiskt försvunnen. 
 
- Idag hade vi inskolningssamtal med Melkers fröken. Han verkar klara dagarna på skolan galant. Han räcker upp handen och är med i lekar. Kul att höra! 
 
- Nu ska jag sova. Ny dag i morgon. Här får ni en bild på vårt otroligt vackra sovrum. Hoppas på att kunna bjussa på en vackrare snart.
 
 
 
 
Visa fler inlägg