Så blev det augusti

Augusti är här och samtliga medlemmar i familjen har återgått till sina respektive arbeten. Hallen är inte klar. Fasaden är inte målad. Melker har fortfarande blöja och jag har sprungit en ynka gång under semestern. Det är en hel drös med människor som jag ville träffa som jag fortfarande inte träffat och jag har inte läst någon bra bok. Inte någon bok överhuvudtaget för den delen.

MEN!

Min mobilkamera är lagad, vi har badat i havet och haft många slöa och heta dagar. Vi har ätit glass och druckit bubbel. Vi har träffat några goa typer och påbörjat en del renovering. Jag har skaffat en bullet journal och övar dagligen och med stor frustration på brushlettering. Melkers hår är klippt och vi har ätit mycket bär från trädgården. Melker har börjat snacka mer och sova en aning bättre även om det säkert är en snabbt övergående fas det där med sömnen. 

Nu regnar det och det är svalt i sovrummet. Nu blir det god natt. Sov gott! 
Visa fler inlägg