När det svänger hit och dit

Arbetsdagen började bra. Fint och lugnt med glädje, kramar och kaffe. Så blev det rivigt, stickigt och gnälligt. Till lunch var jag på mitt allra sämsta huvudvärkshumör och jag var på vippen att kasta hamburgerfatet på bordet och gråtande rusa ut från bygget. Istället ställde jag ner dressingen med en djup suck och ett kraftigt duns med påföljden "fröken är du arg?".
 
Så blev det dags att lägga de små och sätta sig på läsvila. Vi läste i evigheter med intresse och nyfikenhet istället för med tjafs och trams. Jag kunde därmed avrunda arbetsdagen som den började. Fint och lugnt med glädje, kramar och kaffe.
 
Det var en vacker eftermiddag och jag gick till frisören och fräschade bort utväxten. Sedan gick jag och bytte gym. Det har varit ett par tunga träningsmånader då jag inte varit kry. Halsen har aldrig repat sig och förkylningarna har avlöst varandra. Jag gick med vemod från mitt gamla gym, men med pepp och spänning in i mitt nya för att skaffa kort. Ännu är jag inte helt hundra efter den senaste förkylningen, men på torsdag beräknar jag vara på gång igen.
 
Så kom jag hem, på strålande humör med nyfunnen energi. Efter middagen kom plötsligt de negativa tankarna, avundsjukan och den sämre självkänslan och svepte in som en grå dimma över hjärna och hjärta. Det var bara att bryta ihop och ge sig hän det onda. Sedan gick jag till spisen och kokade varm choklad från chokladfabriken och värmde mammas chokladbullar. Because I´m worth it.
 
 
 
 
Visa fler inlägg