När det blir tokigt

Jag såg en föreläsning på youtube för ett tag sedan med psykologen Bo Hejlskov som handlade om barn som bråkar. (Det finns en bok med den titeln som är super. Tips!) Han pratade om att barn inte lär sig av att misslyckas så som vi vuxna gör utan de lär sig av att lyckas. Om en ett-åring skulle lära sig av att misslyckas skulle denne aldrig lära sig gå och så vidare. Så säger han helt plötsligt att ett barn på två år misslyckas i princip så fort denne öppnar munnen. Nä jag förstår inte alls vad han menar...
 
För ett tag sedan berättade jag för min son att jag träffat hulken utanför mitt jobb (något barn som promenerade förbi utklädd som hulken.) På kvällen öppnade min två-åring sin mun och följande mening kom ut:
 
"Idag mamma träffa kuken på jobbet!" 
 
Ja...såatte...
Visa fler inlägg