Ensam hemma

Tjohej. Jag är ensam hemma och jag vet inte hur man ska bete sig när det händer. Jag har dammsugit nedervåningen och avslutat projekt rensa bastun som jag startade igår och nu har jag bestämt att jag ska göra ingenting en stund. Melker är hos en kompis som han aldrig varit hos förut. Petter och Hedda är hos en kompis till Petter. Jag har krupit in i mitt kontor. Ingen avbryter mig. Så märkligt. 
 
Igår började jag alltså att rensa i bastun. Den har varit fylld av Heddas urvuxna kläder samt vårkläder. I morgon ska samtliga kläder i 74 och 80 lämna hemmet. Så skönt. Det är fortfarande saker i bastun, men den är inte full. 
 
Igår morse kom Melker in till mig och Hedda och frågade mig vad jag gillar för frukost förutom gröt och te. Ehm, fil och kaffe? Fem minuter senare kom han upp med fil och kaffe till sängen. Så gulligt! Sedan hade han nog gjort sitt gulliga för den dagen för efter det var han inte alls trevlig. Sedan han började skolan har han börjat med fula ord och en ganska otrevlig jargong, tänk tonåringsfasoner och jag var ganska matt efter den dagen. I morse vaknade jag 7.40 (SJUFYRTIO!!!! Sjukt nice sovmorgon!) och ute var det vårigt med plusgrader och sol. Vi tog en morgonpromenad och alla har varit på gott humör. Fin lördag. Nu ska jag se om jag hittar något mysigt att göra medan jag kan. Ha en fin helg!
Visa fler inlägg