Tröttsamt, men helg igen

Jag har varit så otroligt trött i veckan att jag tillskrivit mig själv diverse diagnoser att skylla eländet på. I slutändan tror jag att det är värmen och väldigt höga ljud som varit problemet. Samt sådan där jag-borde-verkligen-ångest. 
 
Vi har en fasad som behöver målas. Det står i besiktiningsprotokollet och det syns med blotta ögat. Innan det ska målas ska det tvättas och skrapas. För att tvätta och skrapa behövs tid, energi och en hög stege. Samtliga ting är bristvaror för tillfället. 
 
På insidan ska huset vara hyfsat rent. Det är väl egentligen inte nödvändigt, men det ger mig en inre ro när det är hyfsat rent. Vår tvättstuga har varit allt annat än hyfsat ren och det är ingen ordning på var saker och ting hör hemma så jag hittar aldrig det jag söker. 
 
På framsidan har vi haft en övervuxen blomrabatt. På baksidan har vi två. Samt ett jordgubbsland och ett väldigt vildvuxet hallonris. I veckan slet jag på måfå bort en del skit ur blomrabatten på framsidan. Jag har ingen aning om jag gjort rätt, men det ligger i varje fall inte ett ton döda löv kvar där. På baksidan har jag börjar rycka lite. Jordgubbslandet har jag påbörjat och hallonriset börjar se anständigt ut. Det är otroligt skönt att känna att vår gård inte är kvarterets allra största skam längre. Det är i varje fall inte helt övervuxet överallt. 
 
Sedan var det ju det där med att vattna. Doh. 
 
Det är helg igen. Fattar ni så skönt? Nu ska vi demonstrera för mindre barngrupper, gå på kosläpp och åka till Umeå för att fira att Melkers faster tagit examen. Typ tagit examen. På söndag hoppas jag att vi får saker och ting gjorda. 
 
Det är varmt i norrland. Det verkar som att vi tar igen för förra året. 
Visa fler inlägg