Nya tag

Efter en hel del vånda över min så kallade bloggdesign bestämde jag mig för att försöka förändra den. Jag blev less efter fem minuter. Vilket innebär att det gick väldigt fort att göra den. Vilket innebär att jag inte är riktigt klar. Vilket även innebär att jag aldrig kommer bli klar heller. Det ska bli gjort på en gång om det ska bli klart i mitt liv. Så är det bara. Jag börjar även fundera på om det skulle vara värt att betala för bloggen för att bli kvitt reklamen jag nu lade till för att göra det enklare att göra detta fort. Bah.
 
Annars då?
 
Jovars. Jag har äntligen anmält mig till en fotokurs för att få någon ordning på viftandet med kameran. Jag kan så mycket om bländartal, exponeringar och vitbalanser, men i stundens hetta kan jag inte omsätta kunskapen till handling så jag hoppas få ordning på torpet i mitten av september.
 
I början av oktober ska jag ta bort den yttersta delen av livmodertappen. Det känns fantastisk spännande. Jävla cellförändringar. Ingen fara dock, doktorn har redan sagt att det inte är cancer. Hur som haver gillar jag inte att folk har full insyn i mitt heligaste.
 
Nästa vecka ska jag ta flygplanet ner till Stockholm och springa tjejmilen. Med den hals jag nu har hoppas jag att det blir springa av. Träna är det inte ens fråga om då det sticker och bränner i halsen som vanligt så vi får hoppas på mirakel. Annars får jag ta tillvara på tiden med Frida och Cleo och så gratulera Ingela på fyllårsdagen. Om inte annat så blir det gött.
 
Helgen efter det ska jag på bröllop. Jag är mycket glad över inbjudan, men mycket stressad över klädsel. Undrar om brudparet tar illa upp om jag kommer naken...
 
Helgen som kommer har jag en helt oplanerad helg. Halleluja! Jag ska sova massor!
 
I övrigt är jag orolig, grubblande och lättretlig och fungerar bara något så när bra när jag är på jobbet, men jag är glad att jag fungerar över huvudtaget.
Visa fler inlägg