Mindre glad liten tjej

Hedda har inte haft en toppendag idag. Hon har inte velat sova i vagnen och har varit allmänt grinig hela dagen. Vilken kontrast mot igår när hon var väldigt nöjd och sov flera timmar i sträck. 

Jag och Melker bakade i varje fall en blåbärspaj efter förskolan idag. Hedda tyckte inte att det var en bra idé, men det orkade vi inte ta hänsyn till. Hon tyckte heller inte att det var någon bra idé att mamman åt middag eller lunch, men det blir ju sådär om jag inte får mat. 

Nu ligger jag och barnen i sovrummet. De små sover och den stora gör nästan det. Melker andas långa djupa andetag från sin säng medan Hedda andas kortare, men lika djupa från sitt näste. Så otroligt mysigt att lyssna på deras andetag så här. Man borde göra det oftare. 

I morgon ska jag ta andra dosen vaccin om inte någon helt plötsligt blir sjuk. Jag är livrädd, men stolt! I övrigt är det något inbokat varje vecka. Vårdcentralen med Melker igår, BVC förra veckan och även blodtryckskontroll för mig, vaccin i morgon, efterkontroll nästa vecka, BVC igen i oktober, läkarbesök på kvinnokliniken för mig och tandläkaren för Melker. 

Nu ska jag lyssna på barnens andetag tills jag somnar. Jag antar att det tar cirka en minut.